Tallinna Ühisgümnaasiumi koostööprojekt Ehte Gümnaasiumiga „EU naeratus“ Rootsi Suursaatkonna toetusel. Arutelusid klassis ja podcaste viis läbi suure ajakirjaniku kogemusega Marianne Mikko.

Ilmunud podcaste saad kuulata siit

 

 

unnamed

net

Comenius 2013-2015

Tallinna Ühisgümaasium osaleb Euroopa elukestva õppe programmi allprogrammi Comeniuse koolide koostööprojektis.
Projekti nimi on „Healthy P.I.C.N.I.C“ – „Healthy Positive, Intercultural, Noble, Imaginative, Children“
Projekti töökeel on inglise keel.
Projekti partnerkoolideks on:

  1. OŠ Antona Tomaža Linharta Radovljica, Radovljica, Sloveenia (üldkoordinaator)
  2. Ecole élémentaire d’application Aveyron, Lyon, Prantsusmaa
  3. Öffentliche Volksschule Rötzergasse, Vienna, Austria
  4. OŠ Ivana Gundulića, Zagreb, Horvaatia
  5. Tallinna Ühisgümnaasium, Tallinn, Eesti
  6. Agrupamento de Escolas Patrício Prazeres, Lisbon, Portugal
  7. 1° Circolo Didattico »G. Vicinanza« Salerno, Salerno, Itaalia
  8. COLLEGE PRIVE LA SALLE SAINT-CHARLES, Saint-Pierre CEDEX, Réunion, Prantsumaa

Meie koolis on koordinaatoriks Kati  Bakradze. Tiimi liikmed on veel:

Liivia Kivit
Merily Heinmaa
Triin Timm
Luule Vanaselja
Hanna Toom
Kai Tajur

HT

elukestva õppe programmlogu komen

 

PROJEKT „AKTIIVNE JA TURVALINE KOOLIPÄEV”    
Jaanuarist 2010 käivitus Turu ja Tallinna haridusametite koostöös projekt „Aktiivne ja turvaline koolipäev”, millesse on kaasatud mõlemast linnast üle 40 kooli. Projekti eesmärgid on:

  • suurendada laste aktiivseid ajaveetmise võimalusi vahetundides ja pärast tunde
  • julgustada õpilasi ise oma vaba aega mõistlikult organiseerima
  • ühistegevuste kaudu tugevdada meie-tunnet koolis

Igas osalevas koolis on loodud töörühm, kes ärgitab oma koolis vajalikke tegevusi ning suhtleb teiste koolidega kogemuste vahetamiseks ja uute ideede saamiseks. Meie koolis kuuluvad projekti meeskonda direktor Mehis Pever, huvijuht Kristiina Lillepea, õpetajad Maia Looskari, Luule Vanaselja ja Kai Tajur.

Meie õpilaste põhiprobleemina näeme võimaluste ja ka oskuste puudumist oma vaba aja mõistlikuks sisustamiseks. Algklasside õpetajad püüavad oma laste vahetunde organiseerida  kodust kaasavõetud lauamängude ja liikumismängude abil. Kuid põhikooli õpilaste jaoks on vahetunnid tõeliselt igavad. Joosta ei lubata, klassis olla ei lasta, raamatukokku ja sööklasse ka kõik ei mahuks – seega polegi peale seina ääres istumise midagi teha.

Teine probleem – koolil on peale renoveerimist korralik aiaga piiratud territoorium, kus kevadel ja sügisel saaks ilusate ilmadega pikki vahetunde veeta. Paraku ei ole meie palliplatsid ja majaesine kooliõu siiani aktiivset kasutamist leidnud. Miks see nii on ja kuidas olukorda parandada? Lahenduste leidmiseks ootame kõigis vanuses õpilaste, lapsevanemate ja õpetajate kaasamõtlemist. Projekti töörühmal on plaanis läbi viia küsitlusi ja teha ajurünnak õpilasesindusele. Tulemustest loodame abi saada oma edasise tegevuse planeerimisel ja õpilastele uute tegutsemisvõimaluste pakkumisel.

Kõigi Tallinna koolide tööd projekti „Aktiivne ja turvaline koolipäev” raames saab näha selle projekti kodulehelt: http://safeandactiveschoolday.wikispaces.com/Schools